Herreklubben

Om Herreklubben

Herreklubben i Morsø Golfklub spiller hver tirsdag i sæsonen.

Alle herrespillere i Morsø Golfklub er meget velkomne til at spille med i vores matcher. Herrespillere fra andre golfklubber er også velkomne til at deltage i vores matcher mod betaling af greenfee samt matchfee.

Rækker
Herreklubben er delt ind i 2 rækker efter følgende handicaps:
A-rækken: til og med 14,5
B-rækken: fra og med 14,6

TirsdagsMatcher

Som i de tidligere sæsoner spiller herreklubben 18-hullers stableford-match på alle tirsdage.

Der er rullende start med tee-off på hul 1 fra kl. 15:00 og frem til kl.16.30. Tilmelding på Golfbox senest mandage kl. 12.00.

Ved tilmelding kan man tilvælge mad.

Herreudvalget sammensætter hold efter ønske om starttider.

Matchfee på almindelige tirsdagsaftener er 30 kr. Frit spil hele sæsonen koster 500 kr.

Spisning koster 45 kr. for en sandwich og 40 kr. for 4 håndmadder.

På store tirsdage er der varm mad for 110 kr.

Der bliver reguleret handicap hver tirsdag. Årsagen til dette er at den løbende tour vil være at finde på golfbox, som et order of merit i hhv. A og B rækken, og for at få alle scores ind spilles der en tællende officiel match hver tirsdag.

Vi vil ligeledes bede det sidste hold der går ud, om at tage papir med tilbage fra de 4 par-3 huller til nærmest-hul-konkurrencen.

Store-Tirsdage

Hver den første tirsdag i måneden er “Store-Tirsdag”.

På disse tirsdage er der baglæns gunstart kl. 16:30 med efterfølgende fællesspisning.

Efter fællesspisningen er der præmieoverrækkelse.

Der udleveres præmier fra dagens ”Store-Tirsdags-match” samt fra de foregående tirsdagsmatcher hvor der ikke er delt præmier ud til:

Spillerne med den højeste score i række A og B

De 4 spillere der har været nærmest hullet i udslaget på par-3 hullerne (bolden skal være på green).

Fra Store-Tirsdags-match’er er der yderligere præmier til:

Spillerne med det længste drive på hul X i række A og B (bolden skal være på fairway).

Spillerne på holdet med den højeste samlede holdscore (3 bedste scores på hvert hul).

På ”Store-Tirsdage” og andre tirsdage med gunstart sker tilmelding på GolfBox senest søndag aften kl. 18:00.

Bestyrelsen

Bestyrelsen i herreklubben består af 5 medlemmer, der bliver valgt for en 2 årig periode.

I bestyrelsen vil vi meget gerne hvis I vil komme med feedback til afviklingen af herreaftenerne og sæsonforløbet generelt, så vi har mulighed for at lave om hvis der er noget vi skal have ændret.

Er der spørgsmål eller ris/ros er I også meget velkomne til at kontakte os. Information og nyheder fremgår på Herreklubben Facebookside – ”Herreklubben-Morsø Golfklub eller Golfbox.

Bestyrelsen er ikke forpligtede på at deltage i alle matcher, udflugter og arrangementer. Dog vil der minimum være en fra bestyrelsen til stede hver gang.

Vi håber at se en masse nye ansigter i år til vores arrangementer. 🙂

Vel mødt!